صفحات داخلی سایت

راهنمای استفاده از نرم افزار AdobeConnect

راهنمای استفاده از نرم افزار AdobeConnect

(جهت کلاس های ویدئوکنفرانسی)

جهت ورود به فضای کلاس در محیط اداب کانکت می توان به دو طریق اقدام نمود:

  • ورود از طریق نصب اداب کانکت
  • لینک زیر را در مرورگر (browser) موبایل یا کامپیوتر خود وارد کنید.

http://a.shiraz.pw:680/ac

  • در صفحه ایجاد شده نسخه نرم افزار متناسب با دستگاهی که می خواهید با آن وارد کلاس آنلاین شوید را انتخاب نمائید.

 

Slide1 

نکته: در صورت بروز خطای Unknown Sources هنگام نصب نرم افزار در موبایل، کافی است دکمه اجازه نصب نرم افزار را فعال نمایید.

  • پس از دانلود و نصب نرم افزار، تصویر شماره 1 نمایان خواهد شد که می بایست آدرسی که جهت ورود به کلاس در اختیار شما قرار می گیرد را در کادر متنی مشخص شده وارد نمایید و دکمه continue را فشار دهید. 

2 

  • پس از آن صفحه شماره 2 آشکار می شود که در حالت مهمان (guest) می توانید نام خود به انگلیسی وارد نموده و دکمه enter room را فشار دهید. چنانچه نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار گرفته باشد نیز می توانید با ورود آن در قسمت username و password و فشردن دکمه enter room وارد شوید (ممکن است وارد شدن به صفحه اصلی به دلیل لزوم تایید مدیر فنی کمی زمانبر باشد).

     

 

 3

  • ورود از طریق مرورگر (browser)

آدرس کلاس مجازی (که از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال شده) را در مرورگر کپی نمایید. چنانچه با گزینه open in browser  و open in application مواجه شدید گزینه نخست یعنی باز شدن فضای کلاس در مرورگر را انتخاب نمایید. پس از مشاهده تصویر شماره 3 در حالت مهمان (guest) نام خود به انگلیسی وارد نموده و دکمه enter room  را فشار دهید. چنانچه نام کاربری و رمز عبور در اختیار شما قرار گرفته باشد نیز می توانید با ورود آن در قسمت username و password و فشردن دکمه enter room وارد شوید (ممکن است وارد شدن به صفحه اصلی به دلیل لزوم تایید مدیر فنی  در حالت guest  کمی زمانبر باشد).

 

4 

نحوه استفاده از امکانات فضای کلاس مجازی

پس از ورود به کلاس و نمایش صفحه شماره 4 شما وارد کلاس مجازی شده اید. در نوار حاشیه بالای شکل زیر گزینه های مختلفی موجود است که در ادامه کارکرد آن ها توضیح داده می شود.

 

 5jpg

اولین گزینه از سمت چپ گزینه meeting است شامل تنظیمات صدا، بزرگ کردن صفحه و خروج از اداب کانکت می شود.

 

6 

گزینه بعدی نمایشگر اسپیکر می باشد که با کلیک روی آن می توانید آن را به صورت فعال و غیر فعال در آوردید (سبز شدن گزینه به معنی فعال بودن و شنیدن صدای استاد و بی رنگ بودن آن به معنی غیر فعال بودن آن می باشد).

 

8 

گزینه بعدی دریافت اجازه برای صحبت کردن در کلاس است که در این حالت می بایست بر روی آن کلیک نموده و منتظر مجوز مدرس یا مدیر کلاس بمانید.

 

10 

پس از تائید درخواست شما توسط مدرس یا مدیر فنی ، علامت میکروفون در کنار نام شما فعال خواهد شد و قادر به صحبت کردن در کلاس می باشید .


در صورت نیاز به صحبت کردن با مدیر فنی، می توانید در قسمت شرکت کنندگان (Attendees)، با انتخاب نام مدیر فنی کلاس و فعال شدن گزینه start private chat و کلیک بر روی آن، سوالات خود را از طریق چت با ایشان مطرح کنید. (چنانچه قسمت شرکت کنندگان غیرفعال باشد می توانید در فضای چت عمومی سوال یا نکته خود را مطرح نمایید و یا از گزینه دریافت اجازه برای صحبت کردن اقدام نمایید). 

 

11 

جهت چت کردن در فضای عمومی کلاس کافی است پیام خود را در جعبه مشخص شده در زیر تایپ نموده و سپس از قسمت سمت راست دکمه ارسال را فشار دهید.

در نرم افزار اداب کانکت جهت تایپ فارسی می بایست حرف ی را به صورت (shift+x) تایپ فرمایید تا کلمات به صورت در هم ریخته نمایش نیابند. 

 

12 

برخی اوقات مدرس دوره فایلهائی را جهت دانلود و استفاده فراگیران در بخشی به نام فایل در صفحه به اشتراک می گذارد، لازم است بر روی نام فایل مورد نظر کلیک نموده و پس از فعال شدن گزینه (Download Files) با کلیک نمودن بر روی آن، فایل را دریافت نمایید.

 

13 

چنانچه قادر به مشاهده فایل به اشتراک گذاشته توسط مدرس به صورت کامل و واضح نیستید می توانید علامت full screen که در شکل زیر مشخص شده است را انتخاب نمایید و جهت بازگرداندن فایل به حالت عادی نیز می توانید بر روی همان علامت کلیک نمایید. 

 

14 

نکته: کارآموزان محترم لازم است 20 دقیقه پیش از شروع هر کلاس به فضای نرم افزار وارد شوند و با همکاری مدیر فنی کلاس، از صحت ابزارهای مورد نیاز خود نظیر هدفون و میکروفون، اطمینان حاصل نمایند تا در حین کلاس از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری گردد.

 

سپاس از توجه شما 

لیست دوره های 6 ماهه نخست سال 99 کهگیلویه

 

لیست دوره های اجرا شده در 6 ماهه نخست سال 99 در استان کهگیلویه و بویر احمد 
ردیف عنوان دوره تاریخ شروع 
1 مدیریت سبز 99/04/15
2 استاندارد های حسابداری 99/05/19
3 زنان قدرتمند و ثروت ساز 99/05/27
4 مدیریت سیستمهای منابع آب - گروه 1 99/04/03
5 مدیریت سیستمهای منابع آب - گروه 2 99/04/17
6 ارتقاء شایستگی و بهبود رفتار سازمانی کارکنان با آموزه های اخلاقی 99/06/25
7 آشنائی با قانون مدیریت خدمات کشوری 99/04/16
8 آشنائی با قراردادها و مقررات پیمانکاران 99/04/22
9 آئین دادرسی کیفری 99/04/24
10 مدیریت تدارکات 99/04/29
11 توجیهی بدو خدمت 99/06/18

لیست دوره های 6 ماهه نخست سال 99 بوشهر

 

لیست دوره های اجرا شده در 6 ماهه نخست سال 99 در استان بوشهر
ردیف عنوان دوره تاریخ شروع 
1 آشنایی با محیط lab view 99/02/10
2 خلاقیت و نو آوری 99/05/27
3 پدافند اقتصادی 99/06/05
4 ارتقاء شایستگی و بهبود رفتار سازمانی کارکنان با آموزه های اخلاقی 99/06/25
5 توجیهی بدو خدمت 99/01/26
6 ترنم وحی 99/02/13
7 پدافند غیر عامل 99/02/23
8 ارزشیابی عملکرد کارکنان 99/03/26
9 قانون کار و تامین اجتماعی 99/03/27

تصاویر دوره های آموزشی

بالا